2041291204 |
Neurociència, aprenentatge i innovació educativa. |
2017-2018 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
2/5/2018 - 2/5/2018 (2 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
09/01/2018 - 19/01/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El creixent interès per una educació basada en l’evidència científica, així com els recents progressos en el camp de la neurociència sobre els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, ha permès el desenvolupament de ponts entre la neurociència i l’educació. L’objectiu del curs és reflexionar sobre estudis neurocientífics dels últims anys que pretenen proporcionar eines útils i fonamentació teòrica i empírica per al disseny de metodologies pedagògiques. Després d’una breu introducció al camp de la neurociència eductiva i d’un breu repàs als aspectes més essencials del desenvolupament cerebral, es posarà èmfasi a reflexionar sobre aplicacions a l’aula que incloguin els principals factors intervinents en l’aprenentatge, com la relació entre el cos i la ment, les estratègies que fomenten un equilibri entre les emocions i la cognició, el desenvolupament de les funcions executives i la importància del disseny dels espais on tenen lloc les experiències d’aprenentatge.
|
| |
Objectius |
- Comprendre els conceptes de plasticitat cerebral i la seva relació amb el desenvolupament del sistema nerviós i els processos d’aprenentatge.
- Conèixer la relació entre la neurociència i la innovació educativa.
- Reflexionar sobre les aportacions de la neurociència a l’àmbit pedagògic.
- Fomentar l’esperit crític i descobrir evidències científiques en el camp de la neurociència cognitiva.
|
| |
Continguts |
- Neurociència i Educació.
- Desenvolupament del cervell i plasticitat: infància i adolescència.
- Aprenentatge i innovació educativa:
- Atenció, percepció i educació inclusiva.
- Emocions, motivació i aprenentatge significatiu.
- Cervell social i cooperació.
- Funcions executives, autonomia i aprenentatge globalitzat.
- Mens sana in corpore sano: moviment, nutrició i espais d’aprenentatge.
|
| |
Formador/a |
Marta Portero
|
| |
Avaluació |
Assistència a la conferència.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
09/05/2018 |
- |
- |
|
| |