Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041291204   Neurociència, aprenentatge i innovació educativa.
2017-2018   Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/5/2018 - 2/5/2018 (2 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP Ciutat de Badalona
   Av. Maresme, 192-212 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   09/01/2018 - 19/01/2018
  
Descripció i   Metodologia:   El creixent interès per una educació basada en l’evidència científica, així com els recents progressos en el camp de la neurociència sobre els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, ha permès el desenvolupament de ponts entre la neurociència i l’educació. L’objectiu del curs és reflexionar sobre estudis neurocientífics dels últims anys que pretenen proporcionar eines útils i fonamentació teòrica i empírica per al disseny de metodologies pedagògiques. Després d’una breu introducció al camp de la neurociència eductiva i d’un breu repàs als aspectes més essencials del desenvolupament cerebral, es posarà èmfasi a reflexionar sobre aplicacions a l’aula que incloguin els principals factors intervinents en l’aprenentatge, com la relació entre el cos i la ment, les estratègies que fomenten un equilibri entre les emocions i la cognició, el desenvolupament de les funcions executives i la importància del disseny dels espais on tenen lloc les experiències d’aprenentatge.
  
Objectius   - Comprendre els conceptes de plasticitat cerebral i la seva relació amb el desenvolupament del sistema nerviós i els processos d’aprenentatge.
- Conèixer la relació entre la neurociència i la innovació educativa.
- Reflexionar sobre les aportacions de la neurociència a l’àmbit pedagògic.
- Fomentar l’esperit crític i descobrir evidències científiques en el camp de la neurociència cognitiva.
  
Continguts   - Neurociència i Educació.
- Desenvolupament del cervell i plasticitat: infància i adolescència.
- Aprenentatge i innovació educativa:
- Atenció, percepció i educació inclusiva.
- Emocions, motivació i aprenentatge significatiu.
- Cervell social i cooperació.
- Funcions executives, autonomia i aprenentatge globalitzat.
- Mens sana in corpore sano: moviment, nutrició i espais d’aprenentatge.
  
Formador/a   Marta Portero
  
Avaluació   Assistència a la conferència.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   09/05/2018   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent